Monday, February 5, 2007

Lopong..ZZzzz

Menjelang pagi Isnin yang masih gelap dan kelat. Walaupun malam tadi pulang lewat dari PD ikut program Stay Young N Rich, tapi semangat dalaman sudah bangunkan aku pagi ini. Tanpa jam tanpa waktu, dengan mata yang kelat menampung tubuh untuk bangun dan turun ke bawah rumah. Yess. .. waktu itu masih milikku. Pukul 6.30pg sudah cukup bagi ku untuk mengejut tiga anak kesayangan yang masih lena dibuai mimpi. Segala urat-urat ditegapkan semula untuk memulakan tugas. Apa yang pasti, aku mesti bereskan segala-gala dengan izin Allah SWT, sehinggalah aku dapat menghantar anak-anak syurga ku ke sekolah.

Mulakan hari ke tempat kerja... perlu cepat. On kan computer, baca tafsir sebagai permulaan hari, baca novel sementara skrin komputer membuka tirainya. Aku jalani sudah separuh hari. Mengantuk amat, seperti di awan-awan. Tidur ....ZZZzzzzzz tapi jangan lopong. Nanti lalat masuk. lewati waktu petang, sempat jalani tugas apa yang terdaya.

1 comment:

areyoung said...

Tidurlah, nanti saya kejut ; )