Thursday, February 15, 2007

Panas Vs Sejuk

Sebenarnya agak terkedu apabila menulis dalam blog ini. Tapi aku ada satu hasrat ingin kongsikan pengalaman dan ilmu yang tidak seberapa ini. Hari ini aku terpaksa ketepikan dulu hasrat ini. Sekarang ini aku rasa tidak begitu sihat. sejuk di dalam sejuk di luar. Sejuk sentiasa. Pakai stokin dan baju berlapis, masih lagi rasa sejuk. Sedangkan sekarang ini musim panas.

Tak apalah. Mungkin ini rahmat Tuhan nak berikan sejuk tatkala cuaca panas memijar. Ia membuatkan aku gemar menjabat tangan dengan rakan-rakan wanita yang kukenali. Ingin berkongsi haba. Sekurang-kurangnya, aku boleh mengeratkan perhubungan silaturrahim. Di sebalik sejuk yang menyelubungi diri, tetapi ada kepanasan yang menujah perasaan aku. Anak kedua aku demam panas. Kasihan aku melihatnya.

Sewaktu dia demam, aku sentiasa menyentuh tubuhnya untuk memberikan sedikit kesejukan ini kepadanya agar suhu panas badannya segera surut. Kain dibasahkan diletakkan di atas kepala dan adakalanya mengelap badannya yang kepanasan. Semoga Allah menyembuhkan demamnya dan menjadikan anak yang bertambah soleh. Amin. Sebenarnya tak tau lagi apa nak dikata. Adios! Selamat bercuti.

1 comment: